De voorzitter opent de zitting op 19/09/2024 om 19:30.
Voor de aanvang van de zitting wordt aan de inwoners de mogelijkheid gegeven om vragen te stellen van 19.00 uur tot 19.30 uur.
Voor aankopen ICT maakt ons bestuur, zoals de meeste besturen gebruik van bestaande raamcontracten. Ook Cipal nv biedt een raamcontract aan voor dergelijke aankopen. Het is nuttig om hierbij aan te sluiten om indien voorkomend de meest voordelige optie te bekijken voor aankopen van hardware of niet-specifieke software.
De voornoemde opdracht van Cipal nv “Raamovereenkomst voor de verwerving van ict-infrastructuur en bijhorende dienstverlening” (Bestek nr. CSMRTINFRA23) is een raamovereenkomst met één leverancier en Cipal dv treedt hierbij op als aankoopcentrale in de zin van artikelen 2,6° en 47 van de wet van 17 juni 2016;
De gemeente kan van de mogelijkheid tot afname van de raamovereenkomst via de aankoopcentrale gebruik maken waardoor zij/het krachtens artikel 47, § 2 van de wet van 17 juni 2017 is vrijgesteld van de verplichting om zelf een gunningsprocedure te organiseren;
Het is aangewezen dat de gemeente / het OCMW gebruik maakt van de aankoopcentrale om volgende redenen:
Juridisch kader
Artikel 1
De gemeente doet een beroep op de aankoopcentrale van Cipal dv voor de aankoop van ICT- infrastructuur aangeboden via de raamovereenkomst “Raamovereenkomst voor de verwerving van ict-infrastructuur en bijhorende dienstverlening” (Bestek nr. CSMRTINFRA23).
Artikel 2:
Het college van burgemeester en schepenen wordt belast met de uitvoering.
Er werden geen aangevraagde punten ingediend.
De mondelinge vragen kunnen bekeken en beluisterd worden op de website.
De voorzitter sluit de zitting op 19/09/2024 om 19:59.
Namens gemeenteraad,
Bram Collier
algemeen directeur
Aurélie Willaerts
voorzitter van de raad